Školní úspěšnost
Katedra psychologie PedF UK
Výsledky a výstupy
Výzkum zahrnuje několik dílčích studií. Jejich výsledky budou zveřejňovány průběžně. Celkové výsledky projektu budou zveřejněny na konci roku 2023.
Jaké výstupy byly v projektu plánovány?
- Kniha
- Odborné články v recenzovaných časopisech
- Popularizační články v časopisech pro vyučující a rodiče
- Souhrnná zpráva pro MŠMT
- Metodika integrace výsledků do přípravy učitelů
- Příspěvky na odborných konferencích
- Zprávy v běžných médiích
Články pro vyučující v ZŠ
Smetáčková, I. (2022). Funkce známek na počátku školní docházky. Komenský. Dostupné z: https://www.ped.muni.cz/komensky/clanky/funkce-znamkovani-na-zacatku-skolni-dochazky
Štefánková, Z., Páchová, A. & Bílková, Z. (2023) Jak si vedou děti s odkladem školní docházky po nástupu do školy ve srovnání se svými vrstevníky? Školní poradenství v praxi.
Smetáčková, I. & Štech, S. (2021). Žáci se SVP v době jarního uzavření škol: rodičovský pohled. Školní poradenství v praxi.
Smetáčková, I. (2021). Distanční výuka v minulém školním roce z pohledu druháčků. Řízení školy.
Smetáčková, I. & Stará, J. (2022). V čem se liší školně úspěšné a neúspěšné děti? Třídní učitel.
Články v odborných časopisech
Smetáčková, I., Stará, J. & Chytrý, V. (2023). Školní neúspěšnost na počátku školní docházky z učitelského pohledu. Studia Pedagogica.
Smetackova, I. & Stech, S. (2021). The first wave of the COVID-19 pandemic in primary schools in the Czech Republic: Parental perspectives. European Journal of Education, 56 (3), 1-14. DOI: 10.1111/ejed.12478
Smetáčková, I. & Švamberk Šauerová, M. (2022). Accuracy of pupil´s self-assesment. EduPort, 2 (6). Dostupné z: https://eduport.pf.ujep.cz/artkey/edp-202202-0004_accuracy-of-pupils-self-assessment.php